Pages

Saturday, October 27, 2012

Secebis Ingatan

Ungkapan pertama tiap kali perayaan....Selamat! Selamat! Selamat!...yup..whatever...sebab itulah yang akan kita dengar dari tahun ke tahun...dulu ty selalu tanya mak..."mak! mak!..napa ada dua kali kita sambut raya yek...napa ada raya fitri ada raya adha...kan sama je raya tu?"....hahaha...naif sungguh...

so..perlukah dipersoalkan raya ada beratus kali pun..kalau ketika itu...sering disisip dengan duit raya...tak kira raya apa sekali pun...so...masa itu...memang tak sabar menunggu raya...yang pasti RM1.00 masa zaman kegemilangan ty dulu..mcm RM100.00....(ko ado??)...

this year...of coz first time ty beraya dengan si abe...sama je macam raya puasa...beza raya korban ty beraya di KL...rutin sama seperti zaman bujang...lepas sembahyang raya...terjah ke rumah pak long/pak ngah...and kalau sempat..ke Melaka....duit raya?...usahkan lagi dimimpi...hahaha...

but that is not the main issue here....sebab dari tahun ke tahun..raya akan semakin bermakna...makna yang hanya kita yang melalui sahaja yang mengerti...


si kenit yang menjadi penyeri dalam family ty...'akeem'...very the nakal...but bijak bebenor...sampai ty kadang2 tewas...unexpected gitew...this year raya terkejut beruk nengok si kenit pakai jubah...ayohaiii...sikit lagi nak jadi pak imam kampung bangi lama tu...kalau haji tu nengok mau jatuh serban dia...hahaha

this week akeem la pengeri kat umah...tinggal lagi larat tak larat je...hahaha....semangat betul...mama baba dia bagi makan apa pun ty tak pasti..tp mmg semangat makan...bagus la kan..ni baru makanan bayi..dah kenal makan orang tua esok..tak taulah..besor mcm 'mak lang' dia la gamaknya...

neway...i'm so happy with my life...hope u ols semua pun happy...daaa....